BİREYSEL EĞİTİMLER
GRUP EĞİTİMLER
Yetişkin Eğitimleri, kişinin hem birey hem de ebeveyn olarak gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan eğitimlerdir.
Eğitimler içerik olarak kişilerin günlük yaşamını kolaylaştırmak adına kadın-erkek, genç-yaşlı her bireyin hayatta her zaman karşısına çıkabilecek konuları kapsamaktadır.
Çocuk Eğitimleri; 3-6 yaş grubu çocukların, uzman eğitimciler eşliğinde aldıkları eğitimlerdir.
Çocukların hem psikolojik hem de sosyal gelişimlerini destekleyerek sağlıklı birer birey olarak toplumda yer almalarını sağlamaktır.
Çocuklar ve annelere yönelik eş zamanlı gerçekleştirilen eğitimlerdir.
Bu eğitimler; katılımcıları bilinçlendirip farkındalık düzeylerini arttırırken anne ve çocukların birbirleriyle kaliteli zaman geçirmesini sağlamakla birlikte, aralarındaki iletişimi destekler.
2-6 yaş grubundaki çocukların ihtiyaçları doğrultusunda önceden hazırlanmış hedeflere ulaşmayı amaçlayan birebir eğitimdir.
Çeşitli nedenlerle bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından yaşıtlarından beklenilen düzeyden farklılık gösteren 2-6 yaş grubundaki bireylere bireyselleştirilmiş eğitim hizmeti sunulmaktadır.
Programa katılan öğrencilerin değerlendirme süreci sonrasında gelişim alanları itibariyle düzeyleri ve gereksinimleri belirlenerek bu gereksinimlerin karşılanması amacına yönelik hedefler ve eğitim programları belirlenmektedir.
0-6 yaş grubunda eğitime başlayacak olan öğrencilere uygulanan Denver Gelişim Testi sonuçları esas alınarak öğrencilere hedefler belirlenir ve bireysel eğitim planları oluşturulur. 2-6 yaş grubundaki genellikle otizm tanılı öğrenciler için ise Yoğunlaştırılmış Bireysel Eğitim programı uygulanır.
Yoğunlaştırılmış Bireysel Eğitim programını bitiren ya da bireysel eğitiminin grup eğitimiyle desteklenmesi gereken öğrenciler Grupla Desteklenen Bireysel Eğitim programına yerleştirilirler.
Grupların planlaması grup üyelerinin yaş, engel, ihtiyaç ve seviyeleri baz alınarak gerçekleşmektedir.
Grup Eğitimleri; engelli bireylerin yaşıtlarıyla iletişim kurmasını, bireysel eğitimlerde kazandığı davranışları genellemesini, grup aktivitelerine katılmasını ve sosyal becerilerinin gelişmesini sağlamak amacıyla yapılmaktadır